Wednesday, January 2, 2013

Puterea somnului

Probabil este o conspiratie, e o intelegere secreta a celor mici.
R s-a hotarat ca vrea sa nu doarma deloc o noapte intreaga. Sa vada cum e sa se culce ziua. Degeaba am incercat sa-i explicam ca ii va fi rau a doua zi, ca noi, parintii lui, am experimentat lucrul asta de mai multe ori si de fiecare data l-am regretat.
Am fost astazi in vizita la o familie de prieteni, a caror fetita nu mai dormise de o multime de ore, si care se chinuia sa nu adoarma in picioare. Incerca sa-i imite pe cei mari, care fac ei cumva si nu dorm la ora fixa.
R si O au fost impresionati de incapatanarea ei si am crezut ca au inteles ca e nevoie sa te odihnesti, ca altfel nu te simti bine si cazi, plangi. Nu, nu au inteles. Doar a crescut in ei dorinta de a face la fel, de a dobora regulile care ii apasa si incarcereaza. De a ignora regula somnului.
Si dat fiind faptul ca in noaptea de Anul Nou R s-a culcat la 12 si ceva, dupa ce a vazut artificiile, momentul perfect a fost alegerea noptii urmatoare, cea dinspre 1 spre 2 ianuarie.
Noaptea nu s-a incheiat inca, R deseneaza langa mine si in linistea instalata in jurul nostru se aude doar apasarea creionului colorat pe hartie. Sunt si eu curios cand va ceda si va adormi pe canapea, sa-l duc in brate in patul lui. Insa lucrul asta de fapt nu ma deranjeaza. Somnul vine de la sine, mai devreme sau mai tarziu, si pune lucrurile in ordinea fireasca. Somnul este mai puternic decat noi toti. Ma ingrijoreaza insa gandul ca atunci cand va fi cu adevarat nevoie sa-l conving de ceva, sa-l ajut sa nu cada prada unor greseli majore, nu voi avea langa mine un astfel de aliat.
Anturajul din scoala, presiunile celor din jur, dezinteresul general, anomaliile nu dispar atunci cand inchizi ochii si adormi. Rezolvarea nu mai vine de la sine ca somnul.Vom fi doar noi, parintii, si bunele noastre intentii, dragostea noastra acumulata in toti acesti ani.

Mihai



No comments:

Post a Comment